1. Supraantrenarea

Supraantrenarea este o problemă comună în fitness, culturism dar și în oricare alt sport.

Dar când intervine această problemă? 

În principiu, supraantrenamentul apare în momentul în care volumul sau intensitatea antrenamentului tău îți depășesc capacitatea de recuperare.

Multă lume se antrenează pănâ în punctul în care încep să stagneze sau mai rău, scad din forță, anduranță și masă msculară. Problema este că nu înțelege motivul.

În ultima vreme tot mai multă lume se apucă de fitness, culturism, mai ales tinerii, ceea ce este un lucru pozitiv, numai totul trebuie făcut cu cap. Problema noastră este că dorim rezultate în cel mai scurt timp posibil. Nu ne interesează dacă în ultimii 5 ani nu am făcut niciun sport. Corpul are nevoie să se adapteze noilor condiții la care este supus.

“Luni mă apuc de sală! O să mă antrenez de 5 sau 6 ori pe săptamână, ca să am rezultate vizibile în cel mai scurt timp posibil.” GREȘIT! E ca și cum odată ce termini grădinița ai merge direct la lucru.

Problema este că forte puțină lume ia în considerare ce se întămplă în organism, ce șoc primește corpul. 

Este foarte important să faci totul treptat. În prima fază trebuie doar să introduci sportul în viața ta, și numai după ce trece destul timp să te găndești la performanță. La începutul  ‘carierei’ tale de sportiv, supraantrenarea se poate atinge mult mai ușor, decât la indivizii care practică sport de performanță.

La început corpul tău are nevoie de mai mult timp pentru regenerare. Cu timpul aceasta procedură se va scurta și ușor-ușor vei observa cum evoluezi.

Evident că îți vei forța limitele, dar trebuie avut grijă să nu te accidentezi!

Dar nu numai la începători poate avea efecte negative acest aspect. Câteodată și sportivii de performanță pică în această capcană. Să luăm exemplu un culturist, care se pregătește de un concurs. La început totul decurge conform planului, are energie și motivație, face totul ca la carte, iar rezultatele apar. Cu timpul îî scade energia – ceea ce e normal – și are nevoie de mai mult timp de recuperare. Dacă nu își ascultă corpul și nu îi oferă odihnă, atunci e foarte ușor să își distrugă forma curentă.

Se sperie că nu evoluează, metabolismul a incetinit, grăsimea corporală nu se arde cu aceeași rată ca până atunci. Se antrenează și mai intens, manâncă și mai drastic. GREȘIT!

Tocmai ca să evităm aceste lucruri neplăcute, este important să ne ascultăm corpul și să-i oferim odihna necesară.

În conculizie trebuie să acordăm atenție corpului, organismului nostru, deoarece el întotdeauna știe ce este mai bun pentru noi. Să nu uităm să acordăm timp somnului, odihnei și relaxării, altfel nu putum să ajungem la o viată mai sănătoasă și la corpul mult dorit.